czwartek, 4 września 2008

Mój pierwszy ARM

Dziś pierwszy raz zaprogramowałem mikrokontroler z rdzeniem ARM. Jest to mikrokontroler ADUC 7024. Podejście intuicyjne nie przyniosło w tym przypadku efektu i nie obyło się bez kilku godzin przekopywania dokumentacji, ale radość z sukcesu wynagradza nudną lekturę.
Przed zaprogramowaniem układu zaprojektowałem i zbudowałem specjalnie dla niego płytkę startową. Mikrokontroler programuję przez łącze szeregowe RS, ale ze względu na to, że mój komputer nie posiada takiego na płytce dołączyłem konwerter USB-RS FT232RL. Cały układ jest zasilany z portu USB.
Poniżej kilka zdjęć układu.

Rys. 1 - Płytka startowa (widok od strony wyprowadzeń)

Rys. 2 - ADUC 7024 na płytce startowej

Rys. 3 - Płytka startowa (widok od strony elementów elektronicznych)

Brak komentarzy: